Fimpec Uruguay S.A.:n maajohtaja Sami Kaskela (vas.) ja toimitusjohtaja Pekka Salomaa sekä Fimpec Oy:n infra-liiketoimintayksikön johtaja Jorma Paananen.
Fimpec Oy:n Infra-liiketoimintayksikön johtaja Jorma Paananen (oik.) kävi tutustumassa Fimpec Uruguay S.A.:n toimintaan Montevideossa. Vasemmalla uuden yhtiön maajohtaja Sami Kaskela ja keskellä toimitusjohtaja Pekka Salomaa.

Tiedote 25.9.2017

Fimpec Oy laajentaa liiketoimintaansa Uruguayssa

Jyväskyläläinen rakennusalan projektinjohtopalveluita tarjoava yritys Fimpec Oy on laajentanut toimintaansa perustamalla Uruguayhin tytäryhtiön Fimpec Uruguay S.A.:n.

Heinäkuussa 2017 perustettu uusi yhtiö Fimpec Uruguay S.A. on käynnistynyt suunnitellulla tavalla ja tällä hetkellä viiden toimihenkilön yksikkö on jo palvelemassa paikan päällä sekä vanhoja että uusia asiakkaita.

Uuden liiketoimintayksikön toimitusjohtajaksi on nimitetty ins. Pekka Salomaa, Uruguayn maajohtajaksi on nimetty ins. Sami Kaskela.

– Uruguayhin on lähivuosina tulossa megaluokan infrahankkeita Uruguayun yhteiskunnan kehittymisen ja teollistumisen tarpeisiin. Pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaiten paikallisen tytäryhtiön kautta, toimitusjohtaja Pekka Salomaa perustelee uuden yhtiön perustamista.

Toimitusjohtaja Pekka Salomaan mukaan useilla Fimpecin toimihenkilöistä on Uruguaysta useamman vuoden kokemus molempien maahan rakennettujen sellutehdashankkeiden pohjalta ja täten yrityksen perustaminen kävi varsin vaivattomasti.

Fimpec Oy on Jyväskylässä 2009 perustettu yritys, joka on nopeasti kasvanut kansainväliseksi toimijaksi ja keskittynyt tuottamaan asiakkailleen suurten teollisuusinvestointien ja julkisten rakennus- ja infrahankkeiden kokonaisvaltaisia projektinjohtopalveluita sekä turvallisuusjohtamista, lisäksi toiminta sisältää liike- ja toimistorakennusten rakennuttamis- ja valvontatehtäviä.

Yrityksen henkilökunta on tällä hetkellä noin 45 toimihenkilöä ja vuoden 2016 liikevaihto oli noin 7 300 000 euroa. Yrityksen merkittävin hanke Metsä Groupin Äänekosken biotuotetehdas on käynnistynyt. Fimpecin vastuulla olivat projektin rakennusteknisten töiden johtaminen ja valvonta sekä mekaanisten asennusten työmaan johto ja eri osa-alueiden valvonta. Pekka Salomaa toimi projektissa rakennuspäällikkönä ja hankkeen Johtoryhmän jäsenenä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Pekka Salomaa, toimitusjohtaja Fimpec Uruguay S.A. (aikaero Uruguayhin -6 tuntia!!)
pekka.salomaa@fimpec.fi

Teppo Grén, toimitusjohtaja Fimpec Oy