Tiedote 22.9.2017

Nimityksiä Fimpec Oy:ssä

Jyväskyläläinen rakennusalan projektinjohtopalveluita tarjoava yritys Fimpec Oy järjestelee uudelleen ja vahvistaa organisaatiotaan. Muutoksia edellyttää heinäkuussa 2017 perustetun uuden yhtiön, Fimpec Uruguay S.A.:n johtaminen.

Uudeksi toimitusjohtajaksi on kutsuttu 18.9. 2017 alkaen Teppo Grén, joka on Fimpecin perustajaosakkaita ja erikoistunut projektien kustannushallintaan ja sopimustekniikkaan sekä vastannut hallituksessa yhtiön vuosibudjetoinnista ja kustannusseurannasta. Grén on asunut 20 vuotta Australiassa ja hankkinut siellä koulutuksen rakennusprojektien kustannushallintaan.

Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Pekka Salomaa siirtyy puolestaan Fimpecin hallituksen puheenjohtajaksi sekä vastaamaan toimitusjohtajana Fimpec Uruguay S.A.:n johtamisesta Uruguayssa.

Fimpecin uudeksi talous- ja hallintojohtajaksi on valittu KTM Erik Holmgren, joka on aloittanut työnsä 11.09.2017. Hänen vastuulleen siirtyvät yrityksen taloushallinto-, henkilöstö- ja ITC-asiat. Holmgrenilla on takanaan pitkä ja menestyksekäs ura jalkapalloilijana Suomessa ja Ruotsissa. Vuosien 1986–1995 aikana hän edusti Suomen jalkapallomaajoukkuetta yhteensä 60 maaottelussa.

"Holmgren on kokenut hallinnon ammattilainen ja olemme iloisia voidessamme toivottaa hänet tervetulleeksi taloon", Pekka Salomaa toteaa.

Fimpecin liiketoimintayksiköiden vetäjinä jatkavat edelleen:

• Infrarakennuttaminen – Jorma Paananen
• Teollisuuden projektinjohto – Marko Mäkimartti
• Asennusjohtaminen – Timo-Pekka Aaltonen
• Rakennuttaminen ja kiinteistökehitys – Jarno Rannikko
• Fimpec Talotekniikka Oy – toimitusjohtaja Jari Koskela

Fimpec Oy on Jyväskylässä 2009 perustettu yritys, joka on kasvanut nopeasti kansainväliseksi toimijaksi ja keskittynyt tuottamaan asiakkailleen suurten teollisuusinvestointien ja julkisten rakennus- ja infrahankkeiden kokonaisvaltaisia projektinjohtopalveluita sekä turvallisuusjohtamista. Lisäksi toiminta sisältää liike- ja toimistorakennusten rakennuttamis- ja valvontatehtäviä. Yrityksessä työskentelee tällä hetkellä 45 toimihenkilöä, ja vuoden 2016 liikevaihto oli noin 7 300 000 euroa.

Yrityksen merkittävin hanke on ollut Metsä Groupin Äänekosken biotuotetehdas, joka on käynnistynyt. Fimpecin vastuulla olivat projektin rakennusteknisten töiden johtaminen ja valvonta sekä mekaanisten asennusten työmaan johto ja eri osa-alueiden valvonta. Muita käynnissä olevia toimeksiantoja yhtiöllä on tällä hetkellä Suomen lisäksi Uruguayssa, Kiinassa, Vietnamissa ja Laosissa.