Tommi Rantala infrarakennuttamisen projektipäälliköksi

Ins YAMK Tommi Rantala on nimitetty projektipäälliköksi Fimpec Oy:ssä 8.1.2018 alkaen. Jyväskylässä työskentelevä Rantala tulee vahvistamaan Fimpec Oy:n osaamista infrarakennuttamisessa, jossa toimeksiannot ovat laajenemassa.

Rantala siirtyi Fimpec Oy:n palvelukseen Jyväskylän Energia Oy:ltä, jossa hän toimi edelliset viisi vuotta vesihuoltoverkoston käyttöpäällikkönä. Sitä ennen hän työskenteli Ramboll Finland Oy:n infratoimialan projektipäällikkönä suunnittelu- ja rakennuttamistehtävissä.

– Tähtäämme hallittuun kasvuun infrarakennuttamisessa, ja näkymät vaikuttavat lupaavilta. Siksi tarvitsimme lisää voimaa projektien läpiviemiseen. Tommi Rantala on todellinen infrarakentamisen moniosaaja, jolla on laaja kokemus rakennuttamisesta, valvonnasta, suunnitteluttamisesta ja suunnittelusta. Hän sopii erinomaisesti täydentämään osaamistamme, sanoo Fimpec Oy:n infrarakennuttamisen liiketoimintajohtaja Jorma Paananen.

Fimpec on mukana muun muassa valmisteluvaiheessa olevassa Kimolan kanavahankkeessa ja yrityksellä on menossa infrarakennuttamiseen liittyviä hankkeita myös Uruguayssa, jonne perustettiin viime heinäkuussa tytäryhtiö Fimpec Uruguay S.A.

– Halusin uusia haasteita, ja Fimpec Oy on kasvava, toimintatavoiltaan ketterä yritys, joka tarjoaa paljon mahdollisuuksia. Mielenkiintoisten tehtävien lisäksi minua houkutteli myös yrityksen jouheva toimintakulttuuri, Tommi Rantala toteaa.

Koulutukseltaan Rantala on insinööri YAMK erikoistumisalana teknologiaosaamisen johtaminen ja rakennusinsinööri AMK.